In het kantoor.
In het kantoor.
Na een geplande interventie gaat Wessel nog even mee naar mijn kantoor. Het is Wessel gelukt om Suus door hoepels heen te laten springen en hij is erg trots op zichzelf, pure winst. Hij vindt het erg leuk om in het kantoor af te sluiten met een vraag uit de #klassepraat pot.
Ik spreid de kaartjes voor hem uit op de tafel. Wessel pakt er één en leest met een serieuze blik de vraag voor: ‘ Wat maakt iemand mooi?’ Terwijl ik nadenk over de vraag heeft Wessel zijn antwoord al klaar. ‘Volgens mij heeft iedereen wel iets moois’. Ik kijk Wessel aan en geef hem gelijk. ‘Bedoel je uiterlijk of innerlijk Wessel?’ ‘Allebei, als je goed kijkt heeft iedereen wel iets moois’. Weer kan ik niet anders dan hem gelijk geven. ‘Ik heb een leuke uitdaging voor je Wessel, probeer vandaag eens bij een paar mensen mooie dingen te ondekken. Zullen we met Suus beginnen?’ Hij vindt het goed en hij zegt al snel dat Suus van die mooie krullen heeft, ik noem haar lieve oogjes. Wessel vindt Suus 'van binnen' vooral heel lief, ik noem dat ze zo vriendelijk is voor iedereen. ‘Wat ik zo mooi aan jouw vindt zijn je vrolijke sproetjes en ik vind het heel knap hoe hard je werkt om het fijn te hebben op school’. Ik pak de kaartjes bij elkaar maar Wessel wil nog wat zeggen. ‘Jij hebt hele mooie ogen juf en je helpt heel veel kinderen zo goed met Suus.’ Ik stop met het opruimen van de kaartjes en bedankt Wessel voor het lieve compliment. ‘Juf, deze vragen zijn echt leuk omdat ik mijn eigen mening mag geven. Zullen we dit vaker doen?’
'Met zulke mooie antwoorden kan ik niet anders dan dit nog heel vaak met je doen Wessel!'
Wil je ook van die leuke gesprekken met je leerlingen/kinderen/kleinkinderen/cliënten?
Kijk op:
www.klassepraat.nl
#goh
#GespecialiseerdOnderwijsHoogeveen
#Aventurijn
#Carrousel
#Kameleon
#vanderPloeg